Готуємось до написання математичного диктанту!!!
Математичний диктант:
Нумерація багатоцифрових чисел
Чотирицифрові числа
1. Записати числа від 296 до 303; від 891 до 901; від 499 до505.
2. Записати “сусідів” чисел 209, 300, 899.
3. Записати найменше і найбільше чотирицифрове число.
4. Розкласти на розрядні доданки числа: 4420; 1037; 8006.
***
1. Записати числа 1300, 7241, 1005, 2040, 1902.
Підкреслити найбільше з них.
2. Записати “сусідів” чисел 1200, 1005, 1000.
3. Записати число 1345.
– Скільки в цьому числі всього одиниць?
– Скільки в ньому всього десятків?
– Скільки в ньому всього сотень?
– Записати число 1345 у вигляді розрядних доданків.
***
1. Записати числа від 5000 до 5010; від 3096 до 4006.
2. Записати число, що йде за числом 5999, 8899.
3. Записати суму розрядних доданків одним числом:
7000 + 300 + 20 + 5; 4000 + 300 + 2; 3000 + 60.
4. Записати число, яке містить:
2 тис., 5 сот., 6 дес., 1 од.;
5 тис., 8 дес.;
7 тис., 2 од.
***
1. Записати цифрами числа:
чотири тисячі сімсот тридцять один;
дві тисячі двісті;
п’ять тисяч два;
тисяча шістдесят.
2. Записати число, яке містить:
9 тис., 4 сот., 6 од.;
2 тис., 3 дес.;
8 тис., 1 од.
3. Записати і порівняти числа:
7615 і 6715; 503 і 530;
1111 і 111; 1350 і 1360.
***
1. Записати “сусідів”чисел: 1799, 2600, 3467.
2. Записати число, яке містить:
4 одиниці, 3 десятки, 2 сотні, 2 тисячі;
6 тисяч, 0 сотень, 4 десятки, 0 одиниць;
5 тисяч, 6 сотень, 7 десятків, 9 одиниць.
3. Розкласти на розрядні доданки числа: 6307, 4070.
***
1. Записати числа від 3997 до 4009. Підкреслити розряд сотень у кожному з них.
2. Записати “сусідів” чисел: 6000, 7001, 8889.
3. Підкреслити сотні у числах: 3786, 2018, 5997.
4. Записати різницю найбільшого і найменшого чотирицифрового числа.
Математичний диктант:
Ділення на одноцифрове число
1. Знайти і записати:
1/5 від 1 м; 1/4 від 1 кг; 1/2 від 1 год
2. Обчислити і записати відповіді:
1 дм : 2 см; 1 м : 5 см; 1 кг : 10 г; 1 т : 10 г.
3. Задача. За 5 м тканини заплатили 40 грн. Скільки треба заплатити за 6 м іншої тканини , якщо її метр на 5 грн. дорожчий?
***
1. Записати відповіді:
– ділене 200, дільник 5, частка…;
– ділене 240, частка 60, дільник… .
2. Записати і виконати ділення з остачею:
34 : 10; 8724 :100; 25140 : 1000.
3. Задача. Яку відстань подолає літак за 4 год, якщо летітиме зі швидкістю 500 м/год?
***
1. Записати відповіді:
– Чому дорівнює добуток, якщо нуль помножити на число і число помножити на нуль?
– Добуток чисел 120 і 0 збільшити на 37.
– 25 збільшити на 300.
– Знайти частку чисел 78 і 1.
– на скільки 6 менше, ніж 100?
2. Записати і розв’язати рівняння: х : 2 = 140 230.
3. Задача. Обчислити площу прямокутника, якщо сторони його дорівнюють 7 см і 9 см.
***
1. Записати відповіді:
– Знайти число, 1/5 якого дорівнює 42.
– На скільки 1 г менший, ніж 1 кг?
– Чому дорівнює площа прямокутника зі сторонами 3 см і 5 см?
– Записати число, при діленні якого на 7 в частці одержимо 15 і остачу 4.
2. Обчислити: 0 : 400 : 1; 19187 : 7; 288953 : 7.
3. Задача. Периметр прямокутника 50 см, довжина 15 см. Чому дорівнює ширина?
***
1. Розв’язати задачі. Відповіді записати.
а) За скільки годин пішохід пройде 20 км, якщо йтиме зі швидкістю 5 км/год?
б) З якою швидкістю рухатиметься теплохід, якщо за 2 год він пропливе відстань 52 км?
в) Яку відстань проїде електропоїзд за 2 год, якщо рухатиметься зі швидкістю 100 км/год?
г) Поїзд проїхав 459 км за 9 год. З якою швидкістю їхав поїзд?
Математичний диктант:
Додавання і віднімання багатоцифрових чисел
Додавання і віднімання натуральних чисел
***
1. Записати назви компонентів дії додавання.
2. Записати відповіді:
25 + 45, 26 + 34, 56 – 30, 340 – 200, 207 + 200.
3. Записати вирази та обчислити їх:
а) перший доданок 360, другий 420;
б) перший доданок 500, другий на 70 менший;
в) перший доданок 63, другий – виражений часткою 36 і 4.
4. Записати і розв’язати рівняння: х + 27 = 164
***
1. Записати назви компонентів дії віднімання.
2. Записати відповіді: 28 + 43; 47 + 23; 56 – 30; 414 – 100; 530 – 50.
3. Записати вирази та обчислити результати:
– зменшуване 724, від’ємник 317;
– зменшуване 578, від’ємник, виражений сумою чисел 252 і 115;
– ділене, виражене різницею чисел 48 і 27, дільник 7.
4. Записати і розв’язати рівняння: х – 24 = 205.
***
1. Записати:
– будь-яке п’ятицифрове число, в якому відсутні одиниці другого розряду;
– число, в якому 18 436 десятків.
2. Обчислити і записати результати:
29 999 + 1; 20 000 – 1; 80 000 – 50 000; 45 000 + 745.
3. Порівняти: 50 м05 см і 5 м50 см, 30 дм і 4 м 9 мм.
4. Розв’язати рівняння: 320 – х = 107.
***
– Запишіть числа: 325 648, 57 057, 5 000 007, 1 806 240.
– Запишіть числа, які передують і ідуть за числом 490 009.
– Запишіть число, яке у 100 разів менше 38 600.
– Запишіть число, яке у 10 разів більше, ніж 7482.
– У скільки разів 1 м більше 1 см?
– У скільки разів 1 м менше 1 км?
– Яку частину кілометра складає 1 м?
– У скільки разів 1 т більше 1 ц?
– На скільки 2 т більше 2 кг?
– У скільки разів найменше чотирицифрове число більше найменшого трицифрового числа?
***
1. Обчислити і записати:
– суму чисел 20 343 і 1003;
– різницю чисел 9066 і 56;
– зменшити 95450 на 5450.
2. Перетворити і записати:
– у кілограмах: 1000 г, 24 000 г;
– центнерах: 200 кг, 1300 кг;
– у кілограмах і грамах: 14350 г, 27 810 г.
3. Знайти і записати: 1/4 від 1 ц, 1/4 від 1 т, 1/4 від 1 кг.
***
Обчислити і записати результати.
– Перший доданок 380, другий – 120. Чому дорівнює сума?
– Зменшуване 380, від’ємник – 120. Чому дорівнює різниця?
– Перший доданок 120, сума 200. Чому дорівнює від’ємник?
– Зменшуване 380, різниця 200.Чому дорівнює від’ємник?
– Я загадала число. Якщо до нього додати 200, то отримаємо1000. Яке число я загадала?
– Я загадала число. Якщо від нього відняти 200, то вийде 1000. Яке число я загадала?
– Знайдіть невідоме число: а – 70 = 150
***
Записати відповідь до задачі тільки тоді, коли вона розв’язується дією на віднімання.
– На дереві сиділо 12 пташок. Три пташки полетіли. Скільки пташок залишилося?
– З одного куща смородини зібрали 16 кг ягід, а з другого 19 кг. На скільки кілограмів ягід більше зібрали з другого куща смородини?
– На одній ділянці школярі виростили 12 кг капусти, а на другій – на 40 кг більше. Скільки кілограмів капусти виростили школярі на другій ділянці?
– На одному кущі дозріло 17 помідорів, а на другому 20 помідорів. На скільки помідорів більше дозріло на другому кущі.
Додайте отримані відповіді. Ви отримали число…(15). Тоді вибрали потрібні задачі.
***
1. Обчислити і записати:
– суму чисел 45 014 і 2006;
– різницю чисел 45 100 і 98;
– добуток чисел 2 і 12 зменшити на 7.
2. Перетворити і записати:
– у кілограмах: 4000 г; 14 000 г.
– у секундах: 5 хв; 3 хв.
– у годинах: 3 доби; 120 хв.
3. Розв’язати задачу. Половина половини моїх грошей є 5 коп. Скільки в мене грошей?
***
1. Записати цифрами числа:
6 тис., 325 од.;
467 тис., 5 од.;
9 тис., 4 од.;
7 мільйонів 254 тис., 48 од.
2. Записати:
– у метрах і сантиметрах: 5780 см =
– у кілометрах і метрах: 57 340 м =
– у дециметрах і сантиметрах: 94 см =
– у метрах : 28км 200 м =
3. Обчислити і записати результати:
12 ц 36 кг – 7 ц 20 кг;
1 год 20 хв + 35 хв;
2 т – 2 ц.
***
1. Обчислити і записати відповіді:
– ділене 78, дільник 6;
– число 46 збільшити у 2 рази;
– перший множник 26, другий 4.
2. Записати:
– у кілометрах і метрах: 6328 м =
– у кілограмах і грамах: 975 004 г =
– у метрах: 5 км 600 м =
3. Задача. Перерва триває 15 хв. Яка це частина години?
***
1. Обчислити і записати результати:
– добуток 52 і 100; – сума 32000 і 3000;
– частка 8100 і 10; – різниця 1800 і 600.
2. Знайти різницю: 20 кг450 г і 7 кг080 г.
3. Доповнити до хвилини: 34 с; 17 с; 52 с.
4. Порівняти: 56 кг…12 ц; 7 т…70 ц.
***
1. Записати:
– Як називаються компоненти при додаванні?
– Які знаєте закони додавання?
– Як знайти невідомий доданок?
– Як знайти невідоме зменшуване?
2. Записати цифрами числа:
6 тис., 325 од.;
467 тис., 5 од.,
9 тис., 4 од.
3. Виразити число 17 000 у десятках, сотнях, тисячах.
***
Розв’язати задачі:
– Горобчик прокинувся о 9-й ранку. Коли він ліг спати, якщо спав всього 4 години? (О 5-й годині ранку.)
– Один кінь ніс 5кг вівса, а другий – 5 кг пуху. У кого вантаж був важчий? (Вантаж важив однаково.)
– Якщо із-за огорожі видно шість пар конячих ніг, то скільки коней у дворі? (Три коня.)
– Коваль підкував трійку коней, вбиваючи у кожну підкову по два гвіздки. Скільки гвіздків треба ковалю? (24 гвіздки.)
– На двох машинах привезли торф по 4 т на кожній. Скільки всього центнерів торфу привезли? (80 ц)
***
Записати відповідь:
– Знайти добуток чисел 19 і 4.
– Ділене 78, дільник 6, знайти частку.
– Число 46 збільшити у 2 рази.
– Перший множник 26, другий 4, знайти добуток.
– Число 91 зменшити у 13 разів.
– Скільки метрів в 1/2 км?
– Скільки кілограмів в 1/5 ц
***
Записати відповідь:
– Додайте 308 і 9.
– Знайдіть суму 398 і 380.
– Знайдіть різницю 501 і 7.
– Знайдіть суму зручним способом: 14 750 + 483 + 250.
– Від’ємник 4 м 30 см, різниця 8 м. Чому дорівнює зменшуване?
– Невідоме число збільшили на 35 і отримали 170. Знайдіть невідоме число.
– На скільки 601 більше 303?
– Довжина прямокутника 45 дм, ширина 22 дм. Чому дорівнює периметр прямокутника?
– У двох автобусах розміщується 46 чоловік. Скільки потрібно таких автобусів, щоб за один рейс перевезти 69 чоловік?
***
1. Записати суму найбільшого трицифрового числа і найбільшого двоцифрового числа.
2. Записати:
– Скільки секунд у 3 хв? Хвилин у 2 год? Скільки діб у 2 місяцях?
3. Виразити у більших мірах: 760 см; 350 дм; 8020 мм.
4. Задача. Сашко виміряв відстань від школи до будинку кроками. Він нарахував 85 пар кроків і трійками 25 разів. Скільки кроків нарахував Сашко? (85 ∙ 2 + 25 ∙ 3 = 245 кр.)
Немає коментарів:
Дописати коментар