пʼятниця, 20 листопада 2015 р.

Готуємось до написання математичного диктанту!!!

Математичний диктант:

 Нумерація багатоцифрових чисел

Чотирицифрові числа
1. Записати числа від 296 до 303;  від 891 до 901;  від 499 до505.
2. Записати “сусідів” чисел 209, 300, 899.
3. Записати найменше і найбільше чотирицифрове число.
4. Розкласти на розрядні доданки числа: 4420; 1037; 8006.
 ***
1. Записати числа 1300, 7241, 1005, 2040, 1902.
Підкреслити найбільше з них.
2. Записати “сусідів” чисел 1200, 1005, 1000.
3. Записати число 1345.
– Скільки в цьому числі всього одиниць?
– Скільки в ньому всього десятків?
– Скільки в ньому всього сотень?
– Записати число 1345 у вигляді розрядних доданків.
***
1. Записати числа від 5000 до 5010;  від 3096 до 4006.
2. Записати число, що йде за числом 5999, 8899.
3. Записати суму розрядних доданків одним числом:
7000 + 300 + 20 + 5;      4000 + 300 + 2;    3000 + 60.
4. Записати число, яке містить:
2 тис., 5 сот., 6 дес., 1 од.;
5 тис., 8 дес.;
7 тис., 2 од.
 ***
1. Записати цифрами числа:
чотири тисячі сімсот тридцять один;
дві тисячі двісті;
п’ять тисяч два;
тисяча шістдесят.
2. Записати число, яке містить:
9 тис., 4 сот., 6 од.;
2 тис., 3 дес.;
8 тис., 1 од.
3. Записати і порівняти числа:
7615  і  6715;                  503  і  530;
1111  і  111;          1350  і  1360.
 ***
1. Записати “сусідів”чисел: 1799,  2600,  3467.
2. Записати число, яке містить:
4 одиниці, 3 десятки, 2 сотні, 2 тисячі;
6 тисяч, 0 сотень, 4 десятки, 0 одиниць;
5 тисяч, 6 сотень, 7 десятків, 9 одиниць.
3. Розкласти на розрядні доданки числа: 6307,  4070.
 ***
1. Записати числа від 3997 до 4009. Підкреслити розряд сотень у кожному з них.
2. Записати “сусідів” чисел: 6000,  7001,  8889.
3. Підкреслити сотні у числах: 3786,  2018,  5997.
4. Записати різницю найбільшого і найменшого чотирицифрового числа.

Математичний диктант: 

Ділення на одноцифрове число


1. Знайти і записати:
1/5 від 1 м;       1/4 від 1 кг;                1/2 від 1 год
2. Обчислити і записати відповіді:
1 дм : 2 см;   1 м : 5 см;  1 кг : 10 г;  1 т : 10 г.
3. Задача.  За 5 м тканини заплатили 40 грн. Скільки треба заплатити за 6 м іншої тканини , якщо її метр на 5 грн. дорожчий?
***
1. Записати відповіді:
– ділене 200, дільник 5, частка…;
– ділене 240, частка 60, дільник… .
2. Записати і виконати ділення з остачею:
34 : 10;  8724 :100;  25140 : 1000.
3. Задача.  Яку відстань подолає літак за 4 год, якщо летітиме зі швидкістю 500 м/год?
***
1. Записати відповіді:
– Чому дорівнює добуток, якщо нуль помножити на число і число помножити на нуль?
– Добуток чисел 120 і 0 збільшити на 37.
– 25 збільшити на 300.
– Знайти частку чисел 78 і 1.
– на скільки 6 менше, ніж 100?
2. Записати і розв’язати рівняння:   х : 2 = 140 230.
3. Задача.  Обчислити площу прямокутника, якщо сторони його дорівнюють 7 см і 9 см.
***
1. Записати відповіді:
– Знайти число, 1/5 якого дорівнює 42.
– На скільки 1 г менший, ніж 1 кг?
– Чому дорівнює площа прямокутника зі сторонами 3 см і 5 см?
– Записати число, при діленні якого на 7 в частці одержимо 15 і остачу 4.
2. Обчислити:     0 : 400 : 1;  19187 : 7;   288953 : 7.
3. Задача.  Периметр прямокутника 50 см, довжина 15 см. Чому дорівнює ширина?
***
1. Розв’язати задачі. Відповіді записати.
а) За скільки годин пішохід пройде 20 км, якщо йтиме зі швидкістю 5 км/год?
б) З якою швидкістю рухатиметься теплохід, якщо за 2 год він пропливе відстань 52 км?
в) Яку відстань проїде електропоїзд за 2 год, якщо рухатиметься зі швидкістю 100 км/год?
г) Поїзд проїхав 459 км за 9 год. З якою швидкістю їхав поїзд?

Математичний диктант: 

Додавання і віднімання багатоцифрових чисел

Додавання і віднімання натуральних чисел
***
1. Записати назви компонентів дії додавання.
2. Записати відповіді:
25 + 45,  26 + 34,  56 – 30,  340 – 200,  207 + 200.
3. Записати вирази та обчислити їх:
а) перший доданок 360, другий 420;
б) перший доданок 500, другий на 70 менший;
в) перший доданок 63, другий – виражений часткою 36 і 4.
4. Записати і розв’язати рівняння:          х + 27 = 164
***
1. Записати назви компонентів дії віднімання.
2. Записати відповіді: 28 + 43;  47 + 23;  56 – 30;  414 – 100;     530 – 50.
3. Записати вирази та обчислити результати:
– зменшуване 724, від’ємник 317;
– зменшуване 578, від’ємник, виражений сумою чисел 252 і 115;
– ділене, виражене різницею чисел 48 і 27, дільник 7.
4. Записати і розв’язати рівняння:          х – 24 = 205.
***
1. Записати:
– будь-яке п’ятицифрове число, в якому відсутні одиниці другого розряду;
– число, в якому 18 436 десятків.
2. Обчислити і записати результати:
29 999 +  1;  20 000 – 1;  80 000 – 50 000;  45 000 + 745.
3. Порівняти: 50 м05 см і 5 м50 см,  30 дм і 4 м 9 мм.
4. Розв’язати рівняння:   320 – х = 107.
 ***
– Запишіть числа: 325 648,  57 057,  5 000 007,  1 806 240.
– Запишіть числа, які передують і ідуть за числом 490 009.
– Запишіть число, яке у 100 разів менше 38 600.
– Запишіть число, яке у 10 разів більше, ніж 7482.
– У скільки разів 1 м більше 1 см?
– У скільки разів 1 м менше 1 км?
– Яку частину кілометра складає 1 м?
– У скільки разів 1 т більше 1 ц?
– На скільки 2 т більше 2 кг?
– У скільки разів найменше чотирицифрове число більше найменшого трицифрового числа?
***
1. Обчислити і записати:
– суму чисел 20 343 і 1003;
– різницю чисел 9066 і 56;
– зменшити 95450 на 5450.
2. Перетворити і записати:
– у кілограмах: 1000 г,  24 000 г;
– центнерах: 200 кг,  1300 кг;
– у кілограмах і грамах: 14350 г,  27 810 г.
3. Знайти і записати: 1/4 від 1 ц,  1/4 від 1 т,  1/4 від 1 кг.
 ***
Обчислити і записати результати.
– Перший доданок 380, другий – 120. Чому дорівнює сума?
– Зменшуване 380, від’ємник – 120. Чому дорівнює різниця?
– Перший доданок 120, сума 200. Чому дорівнює від’ємник?
– Зменшуване 380, різниця 200.Чому дорівнює від’ємник?
– Я загадала число. Якщо до нього додати 200, то отримаємо1000. Яке число я загадала?
– Я загадала число. Якщо від нього відняти 200, то вийде 1000. Яке число я загадала?
– Знайдіть невідоме число:   а – 70 = 150
 ***
Записати відповідь до задачі тільки тоді, коли вона розв’язується дією на віднімання.
– На дереві сиділо 12 пташок. Три пташки полетіли. Скільки пташок залишилося?
– З одного куща смородини зібрали 16 кг ягід, а з другого 19 кг. На скільки кілограмів ягід більше зібрали з другого куща смородини?
– На одній ділянці школярі виростили 12 кг капусти, а на другій – на 40 кг більше. Скільки кілограмів капусти виростили школярі на другій ділянці?
– На одному кущі дозріло 17 помідорів, а на другому 20 помідорів. На скільки помідорів більше дозріло на другому кущі.
Додайте отримані відповіді. Ви отримали число…(15). Тоді вибрали потрібні задачі.
***
1. Обчислити і записати:
– суму чисел 45 014 і 2006;
– різницю чисел 45 100 і 98;
– добуток чисел 2 і 12 зменшити на 7.
2. Перетворити і записати:
– у кілограмах: 4000 г;  14 000 г.
– у секундах: 5 хв;  3 хв.
– у годинах: 3 доби;  120 хв.
3. Розв’язати задачу. Половина половини моїх грошей є 5 коп. Скільки в мене грошей?
***
1. Записати цифрами числа:
6 тис., 325 од.;
467 тис., 5 од.;
9 тис., 4 од.;
7 мільйонів 254 тис., 48 од.
2. Записати:
– у метрах і сантиметрах:  5780 см =
– у кілометрах і метрах:  57 340 м =
– у дециметрах і сантиметрах:  94 см =
– у метрах :  28км 200 м =
3. Обчислити і записати результати:
12 ц 36 кг – 7 ц 20 кг;
1 год 20 хв + 35 хв;
2 т – 2 ц.
***
1. Обчислити і записати відповіді:
– ділене 78, дільник 6;
– число 46 збільшити у 2 рази;
– перший множник 26, другий 4.
2. Записати:
– у кілометрах і метрах:  6328 м =
– у кілограмах і грамах:  975 004 г =
– у метрах:  5 км 600 м =
3. Задача.  Перерва триває 15 хв. Яка це частина години?
***
1. Обчислити і записати результати:
– добуток  52 і 100; – сума  32000 і 3000;
– частка  8100 і 10;  – різниця  1800 і 600.
2. Знайти різницю:  20 кг450 г  і  7 кг080 г.
3. Доповнити до хвилини:  34 с;  17 с;  52 с.
4. Порівняти:  56 кг…12 ц;    7 т…70 ц.
***
1. Записати:
– Як називаються компоненти при додаванні?
– Які знаєте закони додавання?
– Як знайти невідомий доданок?
– Як знайти невідоме зменшуване?
2. Записати цифрами числа:
6 тис., 325 од.;
467 тис., 5 од.,
9 тис., 4 од.
3. Виразити число 17 000 у десятках, сотнях, тисячах.
***
Розв’язати задачі:
– Горобчик прокинувся о 9-й ранку. Коли він ліг спати, якщо спав всього 4 години?  (О 5-й годині ранку.)
– Один кінь ніс 5кг вівса, а другий – 5 кг пуху. У кого вантаж був важчий?  (Вантаж важив однаково.)
– Якщо із-за огорожі видно шість пар конячих ніг, то скільки коней у дворі?  (Три коня.)
– Коваль підкував трійку коней, вбиваючи у кожну підкову по два гвіздки. Скільки гвіздків треба ковалю?  (24 гвіздки.)
– На двох машинах привезли торф по 4 т на кожній. Скільки всього центнерів торфу привезли?  (80 ц)
***
Записати відповідь:
– Знайти добуток чисел 19 і 4.
– Ділене 78, дільник 6, знайти частку.
– Число 46 збільшити у 2 рази.
– Перший множник 26, другий 4, знайти добуток.
– Число 91 зменшити у 13 разів.
– Скільки метрів в 1/2 км?
– Скільки кілограмів в 1/5 ц
 ***
Записати відповідь:
– Додайте  308 і 9.
– Знайдіть суму  398 і 380.
– Знайдіть різницю  501 і 7.
– Знайдіть суму зручним способом:  14 750 + 483 + 250.
– Від’ємник 4 м 30 см, різниця 8 м. Чому дорівнює зменшуване?
– Невідоме число збільшили на 35 і отримали 170. Знайдіть невідоме число.
– На скільки 601 більше 303?
– Довжина прямокутника 45 дм, ширина 22 дм. Чому дорівнює периметр прямокутника?
– У двох автобусах розміщується 46 чоловік. Скільки потрібно таких автобусів, щоб за один рейс перевезти 69 чоловік?
 ***
1. Записати суму найбільшого трицифрового числа і найбільшого двоцифрового числа.
2. Записати:
– Скільки секунд у 3 хв? Хвилин у 2 год? Скільки діб у 2 місяцях?
3. Виразити у більших мірах:  760 см;  350 дм;  8020 мм.
4. Задача.  Сашко виміряв відстань від школи до будинку кроками. Він нарахував 85 пар кроків і трійками 25 разів. Скільки кроків нарахував Сашко?   (85 ∙ 2 + 25 ∙ 3 = 245 кр.)

Немає коментарів:

Дописати коментар